Select Page
30 tips mudahnya berjimat khas untuk anak muda

30 tips mudahnya berjimat khas untuk anak muda

Jika korang tak mampu untuk tambah pendapatan, kau kenalah kurangkan perbelanjaan. Korang kena lah berjimat cermat dalam perbelanjaan. Duit gaji yang dapat tu digunakan dengan betul. Barulah boleh menyimpan bakinya untuk kegunaan masa depan. Antara korang boleh buat:...
7 usaha baiki kewangan jadi lebih baik

7 usaha baiki kewangan jadi lebih baik

Untuk mencapai tahap kewangan yang baik dalam hidup memerlukan usaha dan juga pengorbanan. Kalau kau tengok orang yang dah berjaya, kau juga perlu tahu apa yang diorang dah buat untuk mencapai tahap tu. Hasil kejayaan tidaklah datang bergolek ataupun turun daripada...
Dividen KWSP  diumumkan hari ini

Dividen KWSP diumumkan hari ini

KUALA LUMPUR, 16 Februari 2019: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), dengan kelulusan Menteri Kewangan, hari ini mengisytiharkan kadar dividen sebanyak 6.15% untuk Simpanan Konvensional 2018, dengan agihan dividen sebanyak RM43.00 bilion; dan 5.90% untuk...
Apa itu Margin Pembiayaan ? (MOF)?

Apa itu Margin Pembiayaan ? (MOF)?

Apa itu Margin Pembiayaan ? Kebiasaannya, untuk rumah pertama, ramai yang layak untuk dapat 90% margin pembiayaan. Namun, ada sesetengah kes bila mohon pembiayaan dengan bank, mereka tak dapat 90% untuk pembiayaan perumahan. Nak tahu lebih lanjut? Jom kita sama-sama...